Poletavá rez, asfalt a další škůdci, které běžným mytím z laku nesundáte.
Dekontaminace je klíčový krok před nanesením ochrany…Kontaminanty společně vytváří vrstvu na laku, která potlačuje lesk a vodoodpudivé vlastnosti laku.
Ale nejen to…můžou vám lak nenávratně poškodit a auto může se objevit například koroze!
Ale dá se tomu předejít!
Poletavá rez
Asfalt
Ptačí trus
Hmyz
Míza
Všechny tyhle srač..y vám dekontaminace odstraní…A O TOM TO CELÉ JE!
Dekontaminace je chemický proces, při kterém na lak aplikujeme šetrné přípravky na odstranění poletavé rzi a asfaltových teček či vodního spotu. Po dekontaminaci bude lak krásně hladký a čistý.
Chemická a mechanická dekontaminace
Chemická dekontaminace je šetrná a laku se téměř vůbec nedotýkáte.
Odstraníte poletavou rez, asfaltové tečky a zbytky lepidel
Nejvíc zanesené části vozu jsou většinou boky a zadní část.
Mechanická dekontaminace neboli clayování se skládá ze samotného claye a lubrikace. Clay je hmota podobná plastelíně, se kterou jezdíte po laku a funguje jako žiletka. Clay odstraní odolné nečistoty, jako jsou zbytky hmyzu, asfaltu a podobně…prostě to co chemická dekontaminace nezvládla.
O ručním mytí jsme si povídali v předchozím článku a doporučuji si ho přečíst.
Používejte šampon bez vosku.
Takže umýt usušit a jedeme dál..
2. Asfalt jde na řadu jako první
Je dobře vidět, a když si po laku přejedete prstem, přesně víte kde je.
Nejvíce ho bývá za předními nebo zadními koly a na zadku auta.
Naneseme chemii (Qyeon Tar) a necháme chvíli působit. Až uvidíme, že se tečky pomalu rozpouštějí, vezmeme mikrovláknovou utěrku a setřeme. Pokud nepůjdou hned odstranit, tak znovu.
Následuje poletavá rez (Bilt Hamber Korrosol, Qyeon Iron)…ta je skoro všude a opět nejvíce za koly. Naneseme chemii na celé auto. Nechte ho alespoň 3 minuty působit. Začne se barvit do fialova, tak poznáme, že funguje.
Pak vezmeme vapku a tlakem vody spláchneme.
Dejte velký pozor, aby vám někde chemie nezaschla…
3. Auto znovu umyjte a usušte. Zbavíte se všeho, co tlak vody nepobral.
4. Clay jde na řadu jako poslední. (Vybírejte středně tvrdý clay nebo clayovou houbičku)
Tady je důležité zmínit, že ne vždy je nutné clay použít!
Pokud půjde o nové auto nebo auto s měkkým lakem, tak bych se clayování vyhnul v případě, že nepůjdu leštit. Může se totiž stát, že se lak lehce poškrábe.
Vezmeme menší část z celého bloku claye a uděláme z něho placku. Do druhé ruky lubrikaci a můžeme začít.
Nejprve nanést na clay a pak na panel …dělejte krátké tahy nahoru a dolů.
Není kam spěchat, takže pomalu, netlačte a pořád lubrikujte.
Pokračujte po menších částech a zbytky lubrikantu spláchněte vodou.
Ideální je začít od shora a postupovat směrem dolů. Špinavou stranu claye přeložte na půl a takhle postupujte po celém autě.
5. A jsme u konce. Až budeme mít celé auto hotové, tak naposled…opravdu naposled ručně umýt, vysušit a například zatáhnout detailerem nebo keramickým selantem, který ještě prohloubí lesk.
Uvidíte, že se do svého auta znovu zamilujete…
Jen pár důležitých věcí na závěr
Nepoužívejte žádný z přípravků na přímém slunci nebo na rozpáleném laku.
Pokud vám při clayování spadne clay na zem, tak ho vyhoďte.
Nikam nespěchejte…dekontaminace je dlouhý proces, ale výsledek stojí za to.
Krásně hladký lak bez kontaminantů.
Je to složitější proces, kdyby nebylo něco jasné, tak není na škodu se zeptat nebo mi svěřit váš vůz a já se o vše postarám.
Když už nic jiného, tak dekontaminaci laku…